ALPHAKURS

Våren 2024 starter vi opp alphakurs i Lillesand misjonskirke! Vi samles annenhver mandag fra 22. januar, pluss en alphaweekend i løpet av våren. Kurset starter med kveldsmat kl 19.00 og fortsetter med et innlegg som utgangspunkt for diskusjon og samtale og avsluttes kl 21.30. Samlingene finner sted på Edgars Bakeri på Lillesand senter. Dato for alphaweekend er under planlegging. Les mer om hva alpha er litt lenger ned på siden ↓

Alpha er for alle! Om du går i menigheten vår fra før av eller ikke, er du hjertelig velkommen til å bli med på alphakus denne våren. Tanken er at de som går i smågrupper i menigheten fra før, skal være med på alphakurset i stedet for vanlige smågruppesamlinger denne våren. Inviter gjerne med dere folk som dere tror er nysgjerrige på tro. Det er supert hvis vi blir mange med på kurset!

Interessert? Si ifra til Lars Torp på tlf 930 88 361 innen lørdag 20. januar

alphakurs1

HVA ER ALPHA?

Alpha er en serie med ukentlige og tankevekkende, interaktive samlinger som bidrar til å oppdage hva kristen tro handler om.

HVEM ER DET FOR?

Alpha er for alle som er nysgjerrige. Undervisningen ønsker å oppmuntre til å snakke sammen og utforske det grunnleggemde i kristen tro. Det er vennlig, åpent og uformelt. Ingen spørsmål er upassende, og du har mulighet til å delta i samtalen så mye eller så lite som du selv ønsker.

HVORDAN ER PROGRAMMET?

Alpha består av 10 samlinger, og dessuten er weekend-tur/lørdag. Hver samling inneholder mat, undervisning og en gruppesamtale der du kan si hva du mener. Når som helst, hvis du mener at Alpha ikke passer for deg, kan du avslutte. Det er ikke noe press, ingen oppfølging og ingen betaling.

HVA KOSTER DET?

Det koster ingenting å være med på Alpha, men noen steder spør gjerne om litt for å dekke kostnadene til mat.